*[en español [ES] abajo]
SELFIEPOETRY VOL2_Women&Capitalism
[EN] #WOMEN&CAPITALISM is the second batch of #selfiepoems I write, following the success of “Fake Art Histories and the Inscription of the Digital Self.” Like those earlier works, this series is a bilingual (Spanish-English) collection of web-based poems. But, unlike “Fake Art Histories,” these deepen the intersection between the Self and its most contemporary representation (i.e., the selfie) within a variety of intermingled structures (familiar, sexual, cultural, neoliberal, #younameit) as they are experienced in the Web. As such, all poems are precarious and distributed experiences built across different social media sites.
This is an open-ended and ongoing collection. You can experience the digital poems here, but also enjoy some video documentation right on this site! Please, see below.
[The poem “24_7” in this series was among the seven finalists shown at Print Screen 2016, Israel’s International Digital Culture Festival. “Red Emoji Heart” was on display at Unbounded Unleashed Unforgiving: Reconsidering Cyberfeminism in 2021 (New Art City and College Art Association). Most other pieces have been performed or displayed in Spain, the USA, Norway and Canada.]
PERRAS Y MODA (2017, 2018) by Alex Saum
24_7 (2016) by Alex Saum
FOR HECUBA (2016, 2018) by Alex Saum
AMANECER EN YOUTUBE (2016) by Alex Saum
RED EMOJI HEART (2016) by Alex Saum
HEADS OPUS (AN ABRA POEM) (2016) by Alex Saum
MATERNIDAD TEMPRANA (2016) by Alex Saum
ENCICLOPEDIA MECÁNICA (2017) by Alex Saum
DIGITAL REPRODUCTION (2016) by Alex Saum
DESEO, DESIRE (2016) By Alex Saum
PERRAS Y MODA Y MO Y MA (2016) by Alex Saum
SINFONÍA DOCUMENTAL (2016) by Alex Saum
VIDA PERRA (2016) by Alex Saum
WOW SIGNAL, 1977, OR THE SIGNIFIED (2015)
IF KEROUAC HAD A CELL (2014) by Alex Saum
[ES] #WOMEN&CAPITALISM es la segunda hornada de #SELFIEPOETRY, escrita tras el éxito de “Fake Art Histories and the Inscription of the Digital Self”. Como aquella, esta es una colección online de poemas bilingües (inglés-español) también interesada en cuestiones formales de la historia literaria pero ahondando esta vez en la relación que el Yo y su representación más contemporánea (el selfie) mantiene con una serie de estructuras (familiares, sexuales, culturales, neoliberales #loquetúquieras) según aparecen remezcladas en la web. Como tal, todos los poemas son experiencias precarias y distribuidas por distintos medios sociales.
Esta serie está sin terminar, jamás será completada, y está sujeta al cambio constante. Para ver vídeos de los poemas del Vol. 2 haga scroll hacia arriba. También puede verse un playlist completo aquí.
[El poema “24_7” de esta colección fue finalista en Print Screen 2016 (Holon), festival internacional de arte y cultura digital. “Red Emoji Heart” participó en la exposición “Unbounded Unleashed Unforgiving: Reconsidering Cyberfeminism in 2021″ (New Art City and College Art Association).La serie completa participó en el festival ELO18 en Montreal (Agosto 2018), y ha sido presentada en España, Noruega, Canadá y Estados Unidos.]